zondag 21 oktober 2012

Een jarige collega

Laatst maakte ik een kaart voor een collega om haar te bedanken. Ze zei dat een andere collega vol bewondering naar het kaartje had zitten kijken. Om deze collega ook te laten genieten van een gepersonaliseerd kaartje, vroeg ik haar wanneer ze jarig is en wat haar lievelingskleur is. 
Met deze gegevens ging ik aan het werk en dit kwam eruit:





Blauw was blijkbaar haar kleur. Ik vond al snel een kaartje dat ik wilde 'namaken'. Uiteindelijk blijken mijn kaartjes nooit op het voorbeeld te lijken, maar het helpt me vaak vooruit om te weten waar ik naartoe wil. Na het kiezen van een 'voorbeeld' ging ik op zoek naar papier dat ik leuk vond passen bij mijn idee. Ik heb hier bergen papier, maar na anderhalf uur zoeken besloot ik bijna om met zeeblauw - appelgroen te werken. Niet echt blauw dus, maar ik vond niets in het blauw dat echt aansprak voor dit project. Tot ik ineens besefte dat ik ongelofelijk mooi babypapier gekocht had. Hierin beginnen neuzen, vond ik al heel snel wat ik wilde en dit is het resultaat van een kaart voor een volwassen vrouw met babypapier gemaakt :) Dat ziet toch niemand eraan... Het papier is van de Baby boy stack. Er is een ook een meisjes versie van dat papier, ook echt heel mooi! De kaart is versierd met halve parels, twee krullen, de swirl en de swirl in een set van MD. Die heb ik beide geïnkt in de kleur die bij de kaart paste. Dit deed ik ook met de bloemen en de blaadjes. Het hartje van de bloemen maakt ik met de parelpennen. Tenslotte nog wat lint. Tegenwoordig plak ik het lint op de kaart en maak ik het strikje apart met de Crafter Compagnion. Sinds ik die heb, is strikjes maken zoveel simpelder. Altijd mooi plat en gelijk aan beide zijden, je kan ze ook niet meer lostrekken, dus ideaal om mee te werken. Hier een filmpje erover. Ik plak de lintjes, de strikjes en de bloemen altijd vast met de lijmpen. Even op zijn plek houden en het zit perfect vast...
Het meisje is een Magnolia, gekleurd met copics en hier en daar een accentje met glitter. Ook gelijmd met de lijmpen.
Zo dat was het weer voor vandaag. Op naar het volgende project...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten